wtorek, 15 marca 2011

za wonią jaśminowca ...

Nie trudno zauważyc, że wiosna zbliża się większymi czy mniejszymi krokami, bo ... wszystko w koło o tym przypomina ... Najbardziej to chyba ptaki, bo pięknie świergotają, jakby zaklinały ową wiosnę ...

A jak wiosna, to i nowe plany nasadzeniowe, inne aranżacje i w ogóle ogrodowe szaleństwo ... To dopada człowieka, jak ... ups! koty w marcu ... ha,ha ... trudno nad tym zapanowac ! Tak jest przynajmniej u mnie, dopada mnie taka euforia i ... już trzymam szpadel w dłoniach, a kurier dostarcza nowe sadzonki ... hi,hi,hi ...

W tym roku planuję zakupic jaśminowca wonnego. Dlaczego ? Oczywiście dla jego zapachu ... który przypomina mi lata dzieciństwa ... Pamiętam, że mieliśmy jeden krzak pospolitego jaśminowca nad brzegiem stawu, którego gałęzie pięknie przewieszały się nad wodą, a zapach można było podziwiac pływając łódką ... Ale potem ten krzak zniknął, nie pamiętam, czy ktoś go wyciął, czy zabrała go woda (staw sukcesywnie poszerza swoją objętośc w terenie i dużo drzew czy krzewów rosnących na jego zboczu, w końcu "wpadła" do wody ...) .

.




A ponieważ oferta odmianowa jest dośc duża, miałam czas przez okres zimowy na zastanowienie się nad konkretnym gatunkiem. Wybór padł na "BELLE ETOILE", francuską odmianę.

.




Spełnia wszystkie moje zachcianki ! Ma piękne białe kwiaty z purpurową nasadą w środku, dochodzące do 5 cm średnicy, zebrane w niewielkie grona (od 1 do 3 kwiatów), które cuuudooownie i silnie pachną ! Dodatkowy atut to to, że przypominają wygląd kwiatów pomarańczy.

.



Krzew ma łukowato przewieszające się gałęzie, które zasypują się kwieciem na przełomie czerwca i lipca. Dorasta do 1,5 m wysokości, a roczny przyrost to ok. 10 cm.

.





A jak Wam się podoba mój wybór ?

4 komentarze:

  1. Bardzo się podoba :)
    Nigdzie nie trafiłam na niego w sprzedaży, chciałabym kupić kwitnący by widzieć, że to faktycznie jest ten. Kupujesz wysyłkowo czy masz gdzieś pod ręką centrum z tym jaśminowcem?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Osobiście nie widziałam go w centrach ogrodniczych w mojej okolicy, zresztą w takich punktach ciężko o coś ciekawego czy nowego. Większośc kupuję wysyłkowo przez Allegro, a teraz myślę o zakupach u Użytkownika "gladi20", bo przedstawia oferowany krzaczek na zdjęciu i wiem, co kupuję. Chociaż jeszcze się troszkę wstrzymam, może pojawią się nowe oferty i może akurat u tych Sprzedawców, do których mam zaufanie ... Niemniej trzeba ryzykowac ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze go poszukam, może trafię gdzieś na targach, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też w międzyczasie popatrzę po ogrodniczych, może akurat ...

    OdpowiedzUsuń