środa, 20 lipca 2011

hortensja bukietowa KYUSHIU




.



Hortensja "Kyushiu" kwitnie już od jakiegoś czasu, zwabiając swym zapachem motyle i inne owady ... Kwiatostany dochodzą do 20 cm długości i składają się z drobniutkich kwiatów płodnych i większych, śmietankowo - białych płonnych, zawieszonych na centymetrowej nóżce ... Ten efekt sprawia, że kwiatostany przybierają delikatną formę i często porównywane są do belgijskiej koronki. Krzew szczyci się też długim okresem kwitnienia, od lipca aż do października, chociaż już w czerwcu zdobi pączkami ...








































Odmiana pochodzi z Japonii i może dorastac do 3 metrów wysokości.






Rośnie już u mnie kilka lat, nie sprawia żadnych trudności, kwitnie niezawodnie co roku, nie wymaga okrycia na zimę ... Po prostu ideał ! A tak w ogóle, to była moją pierwszą hortensją ...








.

3 komentarze:

  1. Hortensje bukietowe piękne są, u mnie jeszcze żadna nie kwitnie. A motyle to chyba wszystkie poleciały do Twojego ogrodu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak, ja też uważam, że jest idealna. Także do wazonu i na bukiety, bo taka stabilna.Widziałam takie sięgające do pierwszego piętra...

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja próbuję ją ukorzenić... :) z kilkoma mi się już udało.

    OdpowiedzUsuń