poniedziałek, 4 lipca 2011

hortensja INTERMEDIA

.


.
Hortensja "Intermedia" rośnie u mnie bodajże 4 rok, ale dopiero teraz pokazała swoje wdzięki. W zeszłych latach kwitła pojedynczymi kwiatami, a w tym roku - prawdziwy spektakl ! Może zasługą jest to, że wczesną wiosną podlałam ją zapobiegawczo środkiem "Aliette" ? Albo po prostu już się "zasiedziała" i stwierdziła, że to jej dom ...







"Intermedia" to hortensja piłkowana (łac. serrata) o płaskich, a nawet nieco wklęsłych kwiatostanach, składających się z drobniutkich niebieskich kwiatów płodnych wewnątrz i biało - różowych płonnych na obrzeżach. Im bardziej ziemia ma odczyn kwaśny, tym bardziej kwiatostany są niebieskie. U mnie wybarwiła się wybitnie na różowo, bo i ziemia dawno nie dokładana ...




















Krzew dorasta do 1 - 1,5 m wysokości i tworzy zwartą kopułkę.

















Kiedyś miałam też odmianę "Bluebird", ale padła w drugim roku uprawy... Szkoda, bo też jest bardzo efektowna i chyba bardziej popularna niż "Intermedia" ze względu na swe błękitne kwiatostany.



















Hortensje piłkowane nie tnie się na wiosnę, bo kwitną na zeszłorocznych pędach. Można jedynie wycinac zeschłe, bądź uszkodzone gałązki. No i jak każda hortensja uwielbia wodę, jak jest taka zwiędnięta po upalnym dniu, warto ją obficie podlac, wraca wtedy rześka do życia ...


A tu poniżej, w bliskim sąsiedztwie Intermedii, szykuje się do kwitnienia hortensja Kyusiu:





.

4 komentarze:

  1. Piękna jest, ładnie się zasiedziała :)
    Hortensji piłkowanej nie sadziłam nigdy, mam złe doświadczenia z ogrodową, która przemarza i nie kwitnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cyba zacznę je kupować i sadzić zamiast ogrodowych. Z moich 4 ogrodowych żadna nie zakwitnie :-( . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ach, Bluebird, taaak... ale ta rośnie ci mocno, duuużo liści, mimo że nie kwitnie? Zauważyłam, że jak się zasiedzi, to liście przesłaniają kwiaty, trzeba je wycinać kilka x w sezonie. Ja uwielbiam serrata, taka delikatna, kwiaty w baldaszkach, elegacko i subtelnie rozłożone... nie to, co ta brutalna kapusta, ogrodowa;-]

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję dziewczyny za odwiedziny i komentarze ! Tak jak pisałam, Intermedia pierwszy raz tak obficie zakwitła, ale mimo bogatego ulistnienia, kwiaty na razie nic nie tracą. Zobaczymy w następnych latach, czy konieczne będą cięcia korekcyjne. Natomiast co do hortensji ogrodowych, to dopiero w tym roku rozpoczynam tą przygodę, więc wszystko jeszcze przede mną ... zobaczymy czy będą kwitły w kolejnych latach ... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń