sobota, 12 maja 2012

kalina japońska PINK BEAUTY

.


Oto mój nowy nabytek - kalina 'Pink Beauty'. Jest przeurocza ! Ponoć potrafi się tak rumienić, jak jej niedaleka krewna, kalinka 'Pink Sensation'. Ale na ten efekt muszę troszkę poczekać, gdyż przypada na końcowy etap kwitnienia. Kwiatostany składają się z drobnych kwiatów płodnych w środku i wianuszka z większych kwiatów płonnych na obrzeżach. Wielkość do 10 cm, więc stosunkowo drobne, ale za to liczne !






Pokrój ma rozłożysty, tzn. pędy układają się horyzontalnie, tworząc podczas kwitnienia bardzo ciekawy efekt. Liście ma karbowane, zielone, ale na jesieni przebarwiają się na kolor ciemno-purpurowy.





Krzew dorasta do 1,5 metra wysokości i podobnej szerokości, chociaż niektóre źródła podają, że może przekroczyć 2 metry. Ale wymaga okrycia na zimę, zwłaszcza w młodym wieku ! Przy okazji napomknę, że moja zeszłoroczna kalina 'Pink Sensation' przeżyła zimę, ale była "schowana" w pustym od środka pniu po jabłonce, a od góry miała jeszcze zarzucony kaptur z agrowłókniny. Oczywiście rosła w gruncie, nie przenosiłam jej do mieszkania. W tej chwili jest już pięknie ulistniona i zawiązała tylko jeden kwiat, więc nie powtórzy zeszłorocznego spektaklu kwitnienia. Nadrabia to różowa piękność.






A zakupy zrobiłam w sklepie internetowym "Florini.pl", który z całego serca polecam ! A co jeszcze nabyłam ... pokażę niebawem.



.

1 komentarz:

  1. Hello Barashka!

    Beautufuls flowers!

    Have a wonderful weekend my Friend!

    Brazil.

    OdpowiedzUsuń