piątek, 25 maja 2012

nad pięknym "modrym" ... stawem ?

.








Irys Modry TRN introdukcji Seidla z 2002 roku. Jego barwa jest tak subtelna, że aż trudna do sfotografowania. Przez kilka dni próbowałam, zanim ją wreszcie uchwyciłam. Oto on :








Kopułkę ma białą z lekkim nalotem błękitu, zwieńczoną złotą koroną na obrzeżach, dół srebrzysto - niebieski z wyraźnym tygrysim wzorkiem u nasady i żółtą bródką zakończoną ciemno - niebieskim języczkiem.











Związana jest też z nim pewna historia ... Otóż dwukrotnie go kupowałam u pewnego hodowcy, bowiem za pierwszym razem nie dojechał do mnie, miał byc' dosłany, niemniej wyszło inaczej i kupiłam go jeszcze raz na drugi rok ... I tym sposobem jest u mnie ...









W zeszłym roku kwitł bardzo oszczędnie, a w tym ... szał !






.

3 komentarze: