piątek, 18 maja 2012

pierwszy ... irys ROCK STAR


.










... i rozpostarł ramiona swe pierwszy irys. Dosłownie, bo bródka jest mocno wydłużona, tworząc poniekąd wrażenie rozpostartych ramion ...









Irys ROCK STAR jest dziełem Byersa z 1991 roku (HM '94). Jego śmietanowe lico przecina fioletowo - malinowa stróżka przepływająca przez środek płatka. Mocno nakropione obrzeża również w tej tonacji.






Pierwszy tegoroczny irys zakwitł mi zaledwie o dwa dni wcześniej niż w poprzednim roku, więc raczej termin kwitnienia nie uległ zbytniemu przyspieszeniu. Na pewno mieli w tym swój udział wyjątkowo zimni ogrodnicy, bo przecież początek maja był zaskakująco upalny i skoki temperatur też zadziwiające. W każdym bądź razie mam nadzieję, że już nic nie stanie na drodze do pięknego rozkwitu pozostałych odmian ...






I najważniejsze : pachnie wyjątkowo, inaczej niż inne irysy ... A jak ? Czekoladowo, jak bombonierka z nadzieniem ... Mniam ...










.

6 komentarzy:

  1. Piękny, to teraz już z górki i będziesz co i raz prezentować nam swoje cudowne irysy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny jest! Mam nadzieję, że kolekcja dobrze przetrwała Ogrodników, bo już widziałam zdjęcia, z których wynikało, że nie u wszystkich obyło się bez strat w pąkach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zimni ogrodnicy byli łaskawi dla mojego ogrodu, a w szczególności dla irysów. Tak więc "szykujemy się" do kwitnienia ! Dziękuję !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny kolor!! U nas ogrodników nie było 15V za to 8 mróz mi zaatakował moje czereśnie... i już po owocach w tym roku...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepadam za irysami.
    A ten jest zachwycający.
    Teraz zakwitają bardzo wcześnie, pamiętam, że dawnymi laty ich czas kwitnienia przypadał mniej więcej na połowę czerwca.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń