środa, 23 maja 2012

plikaty w odcieniach nieba ...



.





Jak zaczynałam swoją przygodę z irysami, to zafascynowana byłam takim zjawiskiem, jak kropki na płatkach i to jeszcze w niebieskim kolorze ... MARZENIE !!! Dlatego dając upust swoim pragnieniom, nagromadziłam trochę tych odmian, chociaż w międzyczasie te gusta trochę mi się zmieniły, jak to się zwykło rzec : "apetyt rośnie w miarę jedzenia ...". Niemniej urok błękitnych plikat nie blednie, jest czym się zachwycac' ...



Purple Pepper jest starszą odmianą, z 1986 roku, dzieła D.Nearpassa i na pewno wzbudzała ówcześnie nie małe emocje, bo nagrodzona HM'88 i AM'92
. Mnie zdumiewają te jej liczne kropeczki na płatkach, takie trochę ... "popieprzone", jak wskazuje nazwa (hi,hi...)


















Kolejną odmianą jest Contemporary Art, dzieła Blacka z 2000 roku. Sztywno się prezentuje, łamiąc stereotyp kontrastową, pomarańczową bródką. Dolne płatki śmietanowe, lekko tylko skropione owymi kropeczkami, gęściejącymi bardziej przy brzegach.



























Dzisiaj zakwitła mi też po raz pierwszy odmiana hodowcy Mulina z 1993 roku ( HM'95, AM'97) - Rhonda Fleming :
















.

2 komentarze:

  1. Przepiękne!
    Ten pierwszy wygląda jakby ktoś go ochlapał pędzlem umoczonym w atramencie.
    Ja właśnie czekam na przesyłkę irysową...jeden będzie podobny do tego z ostatniego zdjęcia, taki wyblakły lawendowy... Na rabacie, w grupie takie kolory muszą wyglądać lekko i radośnie, jak chmurki :)
    Pozdrawiam błękitnie.

    OdpowiedzUsuń