piątek, 15 czerwca 2012

kwitnąca pięknotka bodinera 'Profusion'



.I zakwitła mi po raz pierwszy jedna z trzech odmian pięknotek, jakie nabyłam dwa lata temu. Ciężko znoszą zimy, praktycznie corocznie mi umarzają pomimo solidnego okrycia. W tym roku na polu zimowała tylko jedna odmiana, ta o białych koralikach, i oczywiście podmarzła. Na szczęście szybko odbiła od korzenia i - co mnie wprawiło w osłupienie - kwitnie na tegorocznych pędach! Cieszy mnie to niezmiernie, bo myślałam, że kolejny rok będę miała bez korali, a to one są najistotniejsze dla tych krzewów. A pozostałe dwie odmiany, fioletowe, zimowały w pomieszczeniu, wprawdzie bez ogrzewania i przy minusowej temperaturze, ale przynajmniej bez mroźnych wiatrów. I przeżyły. Teraz rosną w "polu" i takie pięciogwiazdkowe luksusy już poza nimi. Obydwie też mają pączki. Pierwsza z nich, tak jak wspominałam - już kwitnie, na różowo :









Mowa o pięknotce 'Profusion'. A fioletowe korale ... ? pewnie we wrześniu ...















.

8 komentarzy:

  1. No to będziesz miała śliczne fioletowe kuleczki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Giguś, fioletowe i białe !!! Będą to pierwsze kuleczki na moich calicarpach ! Nie mogę się doczekac' ! Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Super! Moja pięknotka przemarzła, ale od korzenia odbiła. Niestety późno i nie kwitnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tak późno wzięły się do życia w zeszłym roku, wogóle miałam je wyrzucac', że już po nich, a tu w pewnym momencie taka niespodzianka ... Ale kwiatów wtedy rzeczywiście nie było ... Pozdrawiam !

      Usuń
  3. Moja też przemarzła i odbija od korzeni. Chyba te cudowne korale będę oglądać jedynie na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Olinko. Stąd wniosek, że trzeba je okrywac' na maksa, nie da rady inaczej. Ja już miałam nauczkę, na jesieni pewnie przejdę samą siebie ... Pozdrawiam.

      Usuń
  4. To prawdziwe cudeńko.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję ... A "urodziwe" kuleczki zobaczę pewnie pod koniec września , październik może ... Pozdrawiam.

      Usuń