czwartek, 6 września 2012

moje hortensje ...


.

... tym razem przy akompaniamencie zachodzącego słońca :





Odmiana 'Pink Diamond', kwitnąca u mnie najpóźniej, powoli nabiera jesiennych rumieńców na alabastrowych jeszcze i mocno piegowatych po lecie "policzkach" ...






A 'Pinky Winky' skłania się już ku typowo jesiennym tonacjom :












Odmiany te są niezawodne w moim ogrodzie, cieszą kwieciem co roku, nie mają wyjątkowych wymagań i co najważniejsze - nie przemarzają. A suche kwiatostany zdobią krzewy przez długie zimowe dni, o ile ich nie obskubią żerujące sarny ...



.

17 komentarzy:

  1. Droga Ważko cóż ja widzę... (piszę tym razem z literami polskimi - może tylko ja ich nie widzę) MOJE HORTENSJE - szkoda że nie widzisz moich - po irysach to nimi się zachwycam...
    I.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pochwal się nimi na forum, pleeeeeease ... (chociaż troszeczkę)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz widzę,wszystkie literki - dziękuję:)
      A o hortensjach pomyślę...
      I.

      Usuń
    2. Widzę, że pomyślałeś ... - DZIĘKUJĘ !!! Piękne je masz; dzisiaj też trafiłam na Twoje wrzosowisko na forum - ale rozrośnięte, aż dech zapiera, jakie okazałe, a z tymi brzózkami - prawie bajka !!!

      Usuń
    3. Bardzo Ci dziękuję bo jako jedyna zauważyłaś cudowną harmonię pomiędzy drzewami, krzewami a wrzosem. NIGDY nie układaj kamieni na wrzosowisku ani przy nim – to nie naturalne – myślę że dostrzegłaś to oglądając inne wrzosowiska na forum.
      Brzozy i wrzosy to jak ważka i woda…
      I.

      Usuń
    4. Tak Kasiu - czy mogłabyś teraz żyć bez swojego stawu… ?
      Jakoś nie potrafię sobie Ciebie wyobrazić inaczej niż... staw, molo i … skąpany w tafli wody czerwono - żółty zachód słońca…………………………………
      I.

      Usuń
  3. Very wonderful pictures and beautilful hortensia`s the dry flowerheads are good to bring indoors in a vase for the winter, together with dry seedpods from spuriairis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. or with dry heads of garlic (flowers). Thank you, Jan.

      Usuń
  4. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego Twoje hortensje kojarza mi sie z kwitnaca jablonia?
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem ... ? Ale śliczne porównanie ! Dziękuję !

      Usuń
  6. Podoba mi się, że wszystko jest dobrze oznaczone, a hortensje śliczne

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba wszystkim kwiatom "do twarzy" z zachodem słońca:)) Pozdrawiam i zapraszam do mnie po wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam "oszołomienia" na widok tylu wyróżnień - DZIĘKUJĘ !!!

      Usuń