sobota, 22 września 2012

pańskie oko konia tuczy ...

 
.


Wczoraj było wyjątkowo pięknie i słońce tak cudownie grzało ... Aż chciało się coś robić na polu. Skosiłam trawę, nawiasem mówiąc chyba ostatni raz w tym sezonie, przesadziłam kielichowca wonnego, bo rozrósł się niemiłosiernie i zagrażał swą ekspansją innym roślinom, i na koniec zrobiłam mały obchód wśród swego inwentarza ...









Miłe widoczki, bardzo miłe ...














Część to oczywiście nowe nabytki, których w tym roku nagromadziłam nie bagatela, bo coś koło 50 odmian, ale spora ilość to moje stare odmiany, które w tym sezonie przeszły solidny lifting zmieniając swe miejsca zasiedlenia. Nowe miejsce, nowa, eksperymentalna ziemia ... no zobaczymy, co z tego wyniknie, póki co, wydaje mi się, że nie narzekają ...









I to one pokazały takowe "skrzydła":






Taka mała paranoja, bo ostatnie zdjęcie pokazuje SOLAR FIRE, a akurat jemu, z tymi paradnymi rogami i ognistym kolorem w pełni kwitnienia, daleko do anielskiej świętości ... Czyżby rodzicielstwo go tak odmieniło ? Hmmm ... czas pokaże, co to się narodzi ...





.




10 komentarzy:

  1. Ależ masz okazy w ogrodzie ; a przez zimę Ci nie zmarzną mam na myśli bulwę gdyż z tego co widzę trochę z ziemi wystaje?
    Pozdrawiam serdecznie I.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilonko, tak ma byc'. Co niektóre tylko odmiany delikatnie zabezpieczę na zimę i myślę, że będzie dobrze. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Your iris are looking very good with nice increase :)where do you buy irises?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, Jan. My irises I buy from other polish collectors ...

      Usuń
  3. Troszkę zazdroszczę widoku tych 50 odmian kiedy zakwitną, mam jednak nadzieję, że je pokarzesz:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bustani, mam nadzieję, że nie na 50 odmianach się zakończy, liczę na dużo więcej !!! Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Opieka nad gromadką nowych „ dzieciaczków” wygląda bardzo obiecująco … Jestem z Ciebie bardzo dumny, a przy odrobinie Łaski Bożej zimą dla Ciebie i Twoich podopiecznych - WIOSNA przywita Cię przepięknym irysowym kwieciem.
    I.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, bardzo, bardzo !!! Tobie też życzę owej Bożej Łaskawości, bo miło się potem patrzy na te Twoje błyski w oczach, gdy irysy kwitną Ci dookoła. Nie wspomnę o zapylaniu ... hi,hi ... Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Podziwiam Twoje zamiłowanie do określonych gatunków, no ale masz też warunki do ich uprawy. Pozdrawiam. A pogoda rzeczywiście dopisuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tak grzało jak najdłużej, bo milutko jest ...

      Usuń