czwartek, 23 maja 2013

irys 'Disquise'



'Disquise' jest odmianą nabytą w zeszłym roku i to nie byle skąd, bo z samego Mid America Garden. Miałam wiele obaw, jak on i jego towarzysze podróży zniosą zimę w Polsce, ale nawet udało się. 'Disquise' zakwitł jako pierwszy z tej grupy. 








Niestety nie trafił z premierą swego pierwszego kwiatu na najpiękniejszy dzień, dzisiaj jest mokro i  burzowo. Tak więc uciekając przed zimnem i efektem szybkiego stygnięcia kawy, zdążyłam jedynie zrobić kilka zdjęć, zapominając o ... zapachu ! W tym roku postanowiłam sobie położyć większy nacisk na doznania zapachowe i ... masz tu babo placek - zapomniałam. Ale jeżeli irys znośnie przeżyje dzisiejszy dzionek i zbytnio go nie "uleje, usiece ...", to nieomieszkam nadrobić i ten impuls doznaniowy.








A kolory ? Nie ukrywam, że nabyłam go ze względu na odcień jego kopułki - intrygował mnie ... I rzeczywiście, ciekawe barwy różowo - fiołkowe, coś nowego w mojej kolekcji. Dół natomiast to takie ciemne, wyraziste bordo. Ale zestawienie tych dwóch kolorów daje naprawdę ciekawy efekt, powiedziałabym nawet, uzupełniającą się kompozycję. Jedynie rdzawa bródka jest tutaj tym kontrastem, ale w pozytywnym znaczeniu.








'Disquise' jest odmianą Toma Johnsona, zarejestrowaną w 2006 roku, z wyróżnieniem HM '09. Należy do grupy bitonów i pochodzi z krzyżówki "Sam Miguel' x 'Romantic Evening'.








6 komentarzy:

  1. Wonderful iris,another very good picture,I hope you enjoy all your beauties:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny, góra to taki mleczny koktail z dolnych płatków, musi to grać :). Tak na marginesie u mnie dopiero kwitną najniższe SDB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to określiłaś ... Nie omieszkam użyc tego określenia przy najbliższej okazji, bo jest świetne !!! Dziękuję.

      Usuń
  3. Każdy śliczny, to musi być ogromna przyjemność obserwować jak kolejne rozkwitają :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, uwielbiam obserwowac rozwój pąka, daje mi to większą radośc niż sam kwiat. Nigdy nie wiadomo, co tak naprawdę kryje się w jego wnętrzu, zwłaszcza, jak ma zakwitnąc pierwszy raz ...

      Usuń