sobota, 8 czerwca 2013

irys PHOTOGENIC



Powoli powracają barwy ... Słońce próbuje przedostać się przez kotarę chmur, dając życiodajny zastrzyk wszystkiemu, co na to czeka. A chętnych jest masa ! Oto Photogenic ...








To cud, że pąki przetrwały pomimo tylu wilgoci przez tak długi czas. A dzisiaj rano zastałam takie zjawisko, łudząco podobne do odmiany 'Chasing Rainbows'. Wszak nie będzie inaczej, bowiem jest to krzyżówka z jej udziałem właśnie i pochodzi ze stajni Ghio. 

Rok rejestracji 2006.

Nagrody - Honorable Mention: 2008, Award of Merit: 2011. 







Powróćmy jednak do umaszczenia - górę ma w tonacjach beżowo - różowych, przechodzącą w fiolety przy nasadzie, z wyraźnym fioletowym unerwieniem wzdłuż całości kopułki. Dół lawendowo - fioletowy z niebieskim centrum i pomarańczową bródką. Biton.







Kwiat bogaty w falbany, robi wrażenie.





3 komentarze:

  1. Witaj "Irysowa Pani". Skąd Ty bierzesz te cudowności. Może nietaktem będzie jak spytam ile kosztują i skąd je kupujesz, chyba cały majątek "trwonisz", bo ja też bym tak robiła i w zasadzie robię ale w mniejszym zakresie i finansowym i roślinnym.Po swoich irysach widzę jak bardzo szkodzi im nadmiar deszczu. Życzę Ci aby rosły i rozrastały się zdrowo i cieszyły Twoje oczy i przy okazji i moje.Pogoda to jest na prawdę w kratkę, słońce zaświeci, ale zaraz można spodziewać się deszczu no i ten chłód. Mimo tego pozdrawiam ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat te odmiany, które z takim zapałem prezentuję ostatnio, to nowy nabytek ze Stanów Zjednoczonych, więc rzeczywiście tanio nie jest. W tym roku przyszły mi też odmiany z Australii, które asymilują się na nowym miejscu. Czekam na kolejne z Rosji i Słowacji. Ale nic by z tego nie było, gdyby nie chodzące po ziemi "anioły", które spełniają takowe marzenia ...
      Co do cen - to nie tajemnica, jak na nasze polskie warunki, kosztują sporo. Nowości wyceniane są nawet na 65 dolców, a z kosztami przesyłki i całą resztą przekraczają nasze 300 zł za kłącze. U mnie oczywiście rosną tańsze odmiany, jedna bodajże będzie w cenie 50 $ ... Jeżeli to przeliczyc na emocje, jakie towarzyszą mi przy otwieraniu się takiego kwiatu, to jest naprawdę bezcenne ... Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie.

      "Irysowa Pani" ... ładne - dziękuję.

      Usuń
  2. Cudne irysy - ubolewam, że tak krótko cieszą oko..

    OdpowiedzUsuń