niedziela, 18 sierpnia 2013

No. 1


'Snaparazzi' - irys, który na "liście chciejstw" znalazł pierwsze miejsce ... Wprawdzie na mojej rabacie nie osiągnął wyglądu pierwowzoru z katalogu TEMPO TWO 2011/12, gdzie wyglądał tak, łamiąc serca swoim nietuzinkowym wyglądem i niedostępnością obcowania, ale go mam i ... I muszę czekać na kolejne kwitnienie, tym razem sezonowe, by wyłapać prawdziwe barwy, którymi tak zachwyca. Poza tym należy mu się pełne "zasiedzenie", teraz bowiem zakwitł niemalże w biegu, bowiem na moją bocheńską ziemię zawitał niespełna kilka miesięcy temu ! 












I chociaż nie mogę doszukać się jego "prawdziwych kolorów", które oczami wyobraźni widziałam niczym "illuminacja barwna", to jednak budowę ma genialną ! Idealne rozgałęzienia sprawiają, że kwiaty nie nachodzą na siebie i nie gniotą się na łodydze. A jak wytłumaczyć ową "illuminację" ? Hmmm ... Poszczególne kolory są odrębne jak w grze świateł, ale gdzieś tam na obrzeżach delikatnie się stykają i pomimo swej odrębności lawendowo - oliwkowej tworzą spójną całość. Tak przynajmniej zapamiętałam ten katalogowy wizerunek.








Tak więc bardzo jestem ciekawa kolejnego kwitnienia i konfrontacji wyobraźni z rzeczywistością  ;)










Rodzice : 'Legerdemain' x 'Gypsy Lord'. Jest siostrą 'Honorable Lord'.








Jest introdukcją Barrego Blytha zarejestrowaną w 2011 roku. 














2 komentarze:

  1. ... tylko podziwiac Twoja milosc do irysow!
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiac i uczyc się to można, ale od Ciebie - Ty to dopiero masz pasję i powołanie ... Pozdrawiam.

      Usuń