niedziela, 10 sierpnia 2014

irys 'Cross My Heart' ...



Czasami jest tak, że to nie ja wybieram dane odmiany, a one mnie. Zazwyczaj są to gratiski dołączone do zamówienia. I tak było z 'Cross My Heart'. Zakwitł mi dzisiaj wywołując mieszane uczucia. Pomyślałam sobie, że to nie "moje kolory", takie mocne po rozkwicie, niemalże "krzykliwe" ... Ale z czasem zaczęły blednąć i po południu ukazała mi się całkiem ciekawa odmiana. 







Cielista kopułka "chłodzi" optycznie różowy dół, ale czy do końca różowy ? Na pierwszy rzut oka mogłoby się tak zdawać, jednak dolne płatki są w odcieniu kopułki, co ujawnia delikatna falbana na obrzeżach. Całość natomiast pokryta jest gęstą siecią różowych unerwień, w niektórych miejscach bardziej pulsujących, aż niemalże przybierających odcień fioletu. Bródka koralowa z białymi wykończeniami.








Krzyżówka : 'In Love Again' x 'Dinner Talk'.  Blyth '12








I gdy już chciałam powiedzieć, że to ostatnia odmiana zamykająca sezon nad stawem, kolejne dwie wypuszczają pąka ... W tym moja faworyta, na którą czekam od początku lipca. Dała się uprosić i ma charakterystyczne zgrubienie w liściach ;) - a jednak ...










13 komentarzy:

  1. Myślę i myślę, coś Ty jeszcze zamówiła?! I nic nie mogę wymyśleć! Więc pełny emocji, czekam z niecierpliwością na Twoją faworytę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faworyta ciepłolubna :( Chłodniejsze nocki i poranki coś jej nie służą, chyba nie otworzy kwiatu - jakby zastygła w bezruchu ... Nici z faworyzowania :(

      Usuń
    2. Czyżby to był TUSCAN GLOW ???

      Usuń
    3. A jakże by inaczej ! Mam wrażenie, że pąk się zasusza :( Trudno. Kwitnąć miał też 'Nothing But Class', ale chyba pójdzie w ślady 'Toskańskiej Poświaty' ...

      Usuń
    4. U mnie jest podobnie z FANTASY DREAM
      Górny pąk nie rozwija się, lecz dolne jak najbardziej, lecz mnie martwi co innego - jej wysokość!!! Ma prawie 90cm a jest zarejestrowana jako BB. Cóż widocznie służy jej nowe miejsce :)

      Usuń
    5. Powtarza Ci kwitnienie ?

      Usuń
    6. Nie, absolutnie nie, tylko nowe sadzonki na nowym miejscu tak się rozrosły że jedna postanowiła zakwitnąć :)
      Fajnie znów je widzieć...

      Usuń
  2. No te kolory, trzeba się do nich przekonać. Ale skoro roślinka Cię wybrała to jest to powód do dumy, i o taką dba się szczególnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A witam, witam ... Masz rację, ale jak zakwitnie taka kępa "tych" kwiatów, to już nie będę wybrzydzać ;) W ilości siła !

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Jest pieknie delikatny. Idealnie by mu bylo obok moich gladioli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale termin kwitnienia nie ten sam. To, że teraz kwitły irysy to sprawka zmiany klimatu. Za rok wróci to do normy i kosaćce zakwitną na przełomie maja i czerwca.

      Usuń
  4. OOHHH what a show! *-*
    Hello! I found your blog only today searching iris!
    I love this variety!
    Many thanks for your shots!
    Bye! ;)
    Titty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tiziana, thank you ! Greetings from Poland :)

      Usuń