piątek, 5 czerwca 2015

"za mgła," ...



'Divided Mist' ... 

"Jak chodziłem za grzybami po lesie to cały czas kołatał mi się po głowie utwót KSU "Za mgłą" ... A o tej porze roku w lesie jest mnóstwo pajęczych sieci i niektóre osnuła dziś poranna mgiełka po wczorajszej, wieczornej burzy. Taka osnuta pajęczyna przedzieliła mnie od reszty lasu i tak mi się to skojarzyło z moją siewką, dla której od czterech miesięcy szukałem nazwy, i znalazłem ..." 

Przepiękne wyznanie twórcy owej siewki o roboczym numerze 09-87-C-RP, Roberta Piątka. Pozwoliłam sobie na tą chwilę refleksji, gdyż uwielbiam takie historie, w tle pisane, które tak prawdę mówiąc są integralną częścią całości, jaką tworzy dany irys. I mimo, iż czasami są tylko jego cieniem, często nieujawnionym, to jednak gdzieś tam krążą i w milczeniu otaczają odmianę ...








Kopułkę ma skąpaną w odcieniach lawendy, skutą w okowy brązowej obwoluty, dół to ciemna otchłań barw nocy, granatu i fioletu, rozjaśniona białymi haftami przy nasadzie. Bródka musztardowa.







Pochodzi z krzyżówki 'Slovak Prince' x 'Blackberry Tease'. Zarejestrowany w 2014 roku.





2 komentarze:

  1. ... przywołałaś leśne wspomnienia... i porę z deszczem, którego tak bardzo brak mi w tym roku, oj jak bardzo... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... za to w zeszłych latach tego deszczu miałeś z nawiązką ;)
      nieprawdaż ?

      Usuń